Chì ghjè u diossidu di titaniu?
U cumpunente principale di u diossidu di titaniu hè TIO2, chì hè un pigmentu chimicu inorganicu impurtante in forma di solidu biancu o polvere. Ùn hè micca tossicu, hà una alta bianchezza è luminosità, è hè cunsideratu u megliu pigmentu biancu per migliurà a bianchezza di i materiali. Hè largamente utilizatu in industrie cum'è rivestimenti, plastica, gomma, carta, inchiostru, ceramica, vetru, ecc.

Ⅰ.Diagramma di a catena industriale di u diossidu di titaniu:
(1A catena industriale di u diossidu di titaniu à monte hè custituita da materie prime, cumprese l'ilmenite, u concentratu di titaniu, u rutilu, ecc.;
(2U midstream si riferisce à i prudutti di diossidu di titaniu.
(3) U downstream hè u campu d'applicazione di u diossidu di titaniu.U diossidu di titaniu hè largamente adupratu in diversi campi cum'è rivestimenti, plastiche, fabricazione di carta, inchiostru, gomma, ecc.

Ⅱ.A struttura cristallina di u diossidu di titaniu:
U diossidu di titaniu hè un tipu di cumpostu polimorfu, chì hà trè forme cristalline cumuni in natura, vale à dì anatase, rutile è brookite.
Sia u rutile sia l'anatase appartenenu à u sistema cristallinu tetragonale, chì sò stabili à temperatura nurmale; a brookite appartene à u sistema cristallinu ortorombicu, cù una struttura cristallina instabile, dunque hà pocu valore praticu in l'industria attualmente.

Trà e trè strutture, a fase rutilica hè a più stabile. A fase anatasica si trasformerà irreversibilmente in fase rutilica sopra i 900 °C, mentre chì a fase brookite si trasformerà irreversibilmente in fase rutilica sopra i 650 °C.
(1) Diossidu di titaniu in fase rutilica
In u diossidu di titaniu in fase rutila, l'atomi di Ti sò situati à u centru di a rete cristallina, è sei atomi d'ossigenu sò situati à l'anguli di l'ottaedru titaniu-ossigenu. Ogni ottaedru hè cunnessu à 10 ottaedri circundanti (cumpresi ottu vertici spartuti è dui spigoli spartuti), è duie molecule di TiO2 formanu una cellula unitaria.


Schema di a cellula cristallina di diossidu di titaniu in fase rutilica (à manca)
U metudu di cunnessione di l'ottaedru d'ossidu di titaniu (à diritta)
(2) Diossidu di titaniu in fase anatasica
In u diossidu di titaniu in fase anatase, ogni ottaedru titaniu-ossigenu hè cunnessu à 8 ottaedri circundanti (4 bordi spartuti è 4 vertici spartuti), è 4 molecule di TiO2 formanu una cellula unitaria.


Schema di a cellula cristallina di diossidu di titaniu in fase rutilica (à manca)
U metudu di cunnessione di l'ottaedru d'ossidu di titaniu (à diritta)
Ⅲ.Metodi di preparazione di u diossidu di titaniu:
U prucessu di pruduzzione di diossidu di titaniu include principalmente u prucessu di l'acidu sulfuricu è u prucessu di clorurazione.

(1) Prucessu di l'acidu sulfuricu
U prucessu di pruduzzione di diossidu di titaniu à l'acidu sulfuricu implica a reazione d'acidolisi di a polvere di ferru di titaniu cù l'acidu sulfuricu cuncintratu per pruduce sulfatu di titaniu, chì hè poi idrolizatu per pruduce acidu metatitanicu. Dopu a calcinazione è a frantumazione, si ottenenu prudutti di diossidu di titaniu. Stu metudu pò pruduce diossidu di titaniu anatase è rutile.
(2) Prucessu di clorurazione
U prucessu di clorurazione di a pruduzzione di diossidu di titaniu implica a mistura di rutilu o di polvere di scoria à altu cuntenutu di titaniu cù coke è dopu a realizazione di clorurazione à alta temperatura per pruduce tetracloruru di titaniu. Dopu l'ossidazione à alta temperatura, u pruduttu di diossidu di titaniu hè ottenutu per filtrazione, lavaggio cù acqua, asciugatura è frantumazione. U prucessu di clorurazione di a pruduzzione di diossidu di titaniu pò pruduce solu prudutti di rutilu.
Cumu distingue l'autenticità di u diossidu di titaniu?
I. Metodi fisichi:
(1)U metudu u più simplice hè di paragunà a struttura à u toccu. U diossidu di titaniu falsu hè più lisciu, mentre chì u diossidu di titaniu veru hè più ruvidu.

(2)Sciacquandu cù acqua, sè mettite un pocu di diossidu di titaniu nantu à a manu, quellu falsu hè faciule da lavà, mentre chì quellu veru ùn hè micca faciule da lavà.

(3)Pigliate una tazza d'acqua pulita è lasciateci cascà u diossidu di titaniu. Quellu chì galleggia in superficia hè autenticu, mentre quellu chì si deposita in fondu hè falsu (stu metudu ùn pò micca funziunà per i prudutti attivati o mudificati).


(4)Verificate a so solubilità in acqua. In generale, u diossidu di titaniu hè solubile in acqua (eccettu u diossidu di titaniu specificamente cuncipitu per e plastiche, l'inchiostri è certi diossidi di titaniu sintetici, chì sò insolubili in acqua).

II. Metodi chimichi:
(1) Sè si aghjusta polvere di calciu: L'aghjunta d'acidu cloridricu pruvucarà una reazione vigurosa cù un sonu stridulu, accumpagnata da a pruduzzione di un gran numeru di bolle (perchè u carbonatu di calciu reagisce cù l'acidu per pruduce diossidu di carbonu).

(2) Sè si aghjusta litopone: L'aghjunta di acidu sulfuricu diluitu o di acidu cloridricu pruducerà un odore d'ovu marciu.

(3) Sè u campione hè idrofobicu, l'aghjunta di l'acidu cloridricu ùn pruvucarà micca una reazione. Tuttavia, dopu avèllu bagnatu cù etanolu è dopu aghjuntu l'acidu cloridricu, se si producenu bolle, prova chì u campione cuntene polvere di carbonatu di calciu rivestita.

III. Ci sò dinù dui altri boni metudi:
(1) Utilizendu a listessa formula di PP + 30% GF + 5% PP-G-MAH + 0,5% polvere di diossidu di titaniu, più bassa hè a resistenza di u materiale risultante, più autenticu hè u diossidu di titaniu (rutile).
(2) Sceglite una resina trasparente, cum'è ABS trasparente cù 0,5% di polvere di diossidu di titaniu aghjuntu. Misurate a so trasmittanza luminosa. Più bassa hè a trasmittanza luminosa, più autentica hè a polvere di diossidu di titaniu.
Data di publicazione: 31 di maghju di u 2024